پورتال تخصصی برترین های آی تی
تاریخ : شنبه 5 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

ابتدا یک توضیح کوچک برای مبتدی‌ترها:

برای اینکه بتوانید در فتوشاپ، فارسی بنویسید باید از نسخه‌هایی از فتوشاپ استفاده کنید که مخصوص خاورمیانه است. این نسخه‌ها معمولاً با کلمه ME (مخفف Middle East به معنی خاورمیانه) در انتهای آن‌ها مشخص می‌شوند. اگر این نوع فتوشاپ را نصب کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید در آن فارسی بنویسید.
(اگر این نسخه در دسترس شما نیست، برای فارسی نویسی باید از فارسی نویس مریم، IPT و ... استفاده کنید)

و اما یک مشکل که در جدیدترین نسخه از فتوشاپ یعنی CS4 وجود دارد، این است که با اینکه شما نسخه ME آن را نصب می‌کنید، اما باز هم هنگام تایپ فارسی، حروف از هم جدا نوشته می‌شوند. به نوشته زیر دقت کنید:

http://tutorials.aftab.cc/photoshop/photoshop_cs4_me_font_problem_solution/farsi_in_photoshop_cs4.gif

این مشکل یک راه حل ساده دارد:...

 


|
امتیاز مطلب : 93
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
موضوعات مرتبط: ترفند , ترفند نرم افزار , آموزش , فتوشاپ , ,
برچسب‌ها: رفع , مشکل , فارسی نویسی , در , فتوشاپ , سی اس , How , to , Solve , Middle East , Font , Problem , in , Photoshop , CS4 ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح


Win_XP_Pro_SP3_October_2010_[www.MihanDownload.com].jpg100% تست شده | Bootable | آپدیت کامل تا ژانویه 2011 | بدون هیچ گونه دستکاری
 

در پست امروز جدید ترین آپدیت ویندوز ایکس پی را که تا اواسط ماه ژانویه 2011 آپدیت شده است را برایتان آماده کرده ایم. این ویندوز توسط تیم BIE منتشر شده که بهترین و بدون اشکال ترین ویندوزها در اینترنت را منتشر می سازند.

همچنین این ویندوز به صورت کامل توسط تیم نرم افزار سایت میهن دانلود از هر لحاظ تست گردیده و بر روی چندین سیستم مختلف نصب شده است. علاوه بر این در ویندوز هیچ گونه دستکاری صورت نگرفته و به صورت کاملآ اورجینال می باشد.

ویندوزی که در اختیارتان قرار گرفته Bootable است و علاوه بر این شما می توانید تنظیمات دلخواه خود مانند انتخاب پارتیشن نصب ویندوز ، فرمت پارتیشن مورد نظر و ... را در هنگام نصب ویندوز انجام دهید.

از دیگر ویژگی های این ویندوز میتوان به Corporate بودن آن اشاره نمود که نیازی به وارد کردن سریال در هنگام نصب ویندوز و فعال ساز نخواهد داشت.

همچنین این ویندوز آخرین نسخه نرم افزارهای Internet Explorer 8.0 و Windows Media Player 11 را نیز داراست و علاوه بر این شما میتوانید بدون غیر فعال شدن ویندوز خود، آنرا از سایت مایکروسافت آپدیت کنید.

ظاهر این ویندوز کاملآ شبیه ویندوز ایکس پی است اما از نظر فنی بسیار سر تر از نسخه های قبلی خود میباشد زیرا در آن ضریب امنیتی تا حد بسیار بالایی تقویت شده و نیز سرعت کار در محیط ویندوز تا حد چشمگیری افزایش یافته است. همانطور که در سایتهای مختلف ایرانی مشاهده میکند.
برای دانلود و نیز توضیحات جامع تر به ادامه مطلب مراجعه نمایید ...
 

  


|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: دانلود , سیستم عامل , ,
برچسب‌ها: نرم افزار , نرم افزار جديد , ویندوز , Windows XP SP3 , دانلود , دانلود نرم افزار , دانلود نرم افزار 2010 , دانلود نرم افزار جديد , دانلود ویندوز , دانلود ویندوز 7 , دانلود ویندوز ویستا , دانلود ویندوز XP , دانلود ویندوز سون , دانلود اخرين ورژن نرم افزار , دانلود جديد ترين نرم افزار , دانلود جدید ترین نسخه ویندوز ایکس پی , دانلود جدید ترین اپدیت ویندوز ایکس پی , دانلود رايگان , دانلود رايگان نرم افزار , دانلود سیستم عامل , دانلود سیستم عامل لینوکس , دانلود سیستم عامل مکینتاش , دانلود سیستم عامل ایکس پی , داناود آپدیت ویندوز ایکس پی , سیستم عامل , سايت دانلود نرم افزار ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مشاهده زیبایی های اعماق آسمان با مستند تلسکوپ فضایی هابل

مشاهده زیبایی های اعماق آسمان با مستند تلسکوپ فضایی هابل


تلسکوپ فضایی هابل (به انگلیسی: Hubble Spapce Telescope) تلسکوپی است که در آوریل سال ۱۹۹۰ میلادی به فضا فرستاده شد. هابل در طول این سالها با نمایان کردن جلوه‌های شگفت‌انگیزی از عالم، به سوالات بسیاری پاسخ گفته‌است.

گرفتن عکس‌های رنگی با تلسکوپ فضایی هابل بسیار پیچیده تر از گرفتن این عکس‌ها با دوربین معمولی است. در اولین تفاوت آن است که هابل هرگز از فیلم رنگی استفاده نمی‌کند بلکه با استفاده از آشکارسازهای الکترونیکی خود نور را از فضا جمع آوری و ثبت می‌کند. این آشکارسازها عکس‌های کیهانی را به صورت رنگی تولید نمی‌کنند و عکس‌ها در مرحله اول سیاه و سفیداند. عکس‌های نهایی از ترکیب چند عکس سیاه و سفید که رنگ آنها در زمان پردازش به آنها اضافه شده‌است، به وجود می‌آیند.

رنگها در عکس‌های هابل، که به دلایل مختلف به وجود می‌آیند، همواره همانچیزی نیستند که ما از نزدیک می‌دیدیم(اگر می‌توانستیم آن اجرام را در سفینه فضایی و از نزدیک ببینیم.) ما بعضی مواقع از رنگ به عنوانیک ابزار استفاده می‌کنیم به این دلیل که یا باعث بهتر دیدن جزئیات می‌شوند و یا تصور و دیدن آن‌ها رنگ‌ها از عهده چشم انسان خارج است.

یک عکس نوعی هابل از ترکیب چند عکس سیاه و سفید به نمایندگی رنگ‌های مختلف نور به وجود می‌آید. هابل از چه ابزارهایی برای تهیه عکس‌ها سود می‌برد؟

پنج ابزار دقیق تلسکوپ هابل - دوربین‌ها، طیف نگارها و حسگرهای رهنمایی بسیار دقیق - به طور هماهنگ و یا مجزا از هم کار می‌کنند تا عکس‌های عالی را از دورترین نقاط هستی به ما برسانند. هر کدام از ابزارها برای مشاهده جهان از راهی منحصر به فرد در نظر گرفته شده‌اند.

چه چیزی به هابل چنین بینایی خوبی داده است؟ چه چیزی عکس‌های اجرام دور را چنین با کیفیت می‌کند؟ مکان هابل بالا جو زمین است. اگر جه این مکان دارای برتریهای زیادی است، اما این فقط قسمتی از جواب این سوال است. بدون دید قوی هابل نمی‌توانست چنین عکس‌های مفیدی را از مکان‌های بی همتا بگیرد.

چشم‌های هابل در حقیقت سیستمی هستند که مجموعه نوری تلسکوپ نام دارند. این سیستم از دو آینه تشکیل می‌شود. سیستم نوری هابل یک طرح درست نوری موسوم به Ritchey-Chretien گاسگرین است که در آن شکل و طراحی مخصوص دو آینه عکس‌هایی از بزرگ‌ترین میدان دید ممکن را کانونی می‌کنند.

آیینه‌های هابل بسیار صاف هستند و سطحی به دقت شکل داده شده برای بازتاب نور دارند. آنها با تراش شیشه با ساینده‌ها به وجود آمده‌اند بطوری که سطحشان بیشتر از یک هشتصد هزارم در یک اینچ از شکل منحنی انحراف ندارد. اگر آینه اصلی هابل قطری هم اندازه با قطر زمین داشت، ارتفاع بزرگ‌ترین برآمدگی آن تنها شش اینچ می‌شد.

کمی پس از ساخت و نصب هابل در سال ۱۹۹۰ دانشمندان دریافتند تراش منحنی آینه اصلی اشتباه بوده، باعث کجنمایی(ابیراهی) کروی آینه می‌شده‌است. خوشبختانه اصلاح نورشناسی قادر به حل این مشکل بود.

آینه‌های هابل از جنس شیشه‌ای با ضریب انبساطی کم هستند و در اطاقی با دمای تقریبا ثابت (در ۷۰ درجه فارنهایت) نگاه داشته شده‌اند تا از تاب خوردن آنها جلوگیری شود. سطح بازتابنده آینه‌ها با لایه‌ای ۳میلیونم اینچی از جنس آلومینیوم خالص پوشانده شده و با یک لایه ۱میلیونم متری از منیزیم فلوئورید حفاظت شده‌است.منیزیم فلوئورید باعث می‌شود آینه نور فرابنفش را بهتر منعکس کند...
 

 


|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: مستند مشاهده زیبایی های اعماق آسمان , مستند تلسکوپ فضایی هابل , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آموزشی ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مجموعه وکتورهای love

مجموعه وکتورهای love

...


|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
موضوعات مرتبط: دانلود , فتوشاپ , گرافیک , ,
برچسب‌ها: وکتورهای love , وکتور , ابزار گرافیکی , ابزار طراحی , ابزار فتوشاپ , سایت طراحی , سایت طراحان , سایت گرافیک , سایت گرافیست ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مستند مگا سونامی

مستند مگا سونامی

مگا سونامی مدتهاست به موضوع اصلی مطالعات و تحقیقات بسیاری از دانشمندان كشورهای گوناگون جهان تبدیل شده است و بی شك پس از سونامی بزرگ شرق آسیا نیز توجه دانشمندان بیشتری به این مسئله جلب خواهد شد.

در مجموعه جزایر قناری (Canary Islands) واقع در شمال آفریقا در جزیره ای به نام (La Palma)، صخره های غول پیكری با وزن پانصد میلیون تن در آستانه سقوط به درون اقیانوس قرار دارند. سقوط این صخره ها معادل پنج هزار تریلیون ژول انرژی آزاد خواهد كرد. بر اساس محاسبات دانشمندان این میزان انرژی موجی حیرت انگیز به ارتفاع ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ متر را پدید خواهد آورد كه با سرعت ۱۵۰۰ كیلومتر در ساعت به حركت در خواهد آمد. مطابق محاسبات دقیق صورت گرفته، جهت حركت این موج مستقیماً به سمت سواحل شرقی ایالات متحده خواهد بود.

امواج حاشیه ای حاصل از این پدیده خسارات جبران ناپذیری را برای كشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و شمال آفریقا بجای خواهد گذاشت اما همانگونه كه اشاره شد خطر اصلی این موج عظیم متوجه آمریكا خواهد بود. موج عظیم حاصل از این مگاسونامی پس از چند ساعت با طی كردن اقیانوس اطلس در حالی كه ارتفاع آن به پنجاه متر كاهش یافته است با سرعتی غیر قابل تصور به سواحل آمریكا برخورد خواهد كرد و بیش از ۳۰كیلومتر در خاك آن كشور پیشروی خواهد كرد. این موج در مسیر حركت خود اثری از حیات باقی نخواهد گذاشت و در كمتر از چند دقیقه زندگی دهها میلیون نفر را خاتمه خواهد داد. دانشمندان پیش بینی كرده اند كه هیچ اثری از سازه های بشری كه در مسیر هجوم موج واقع باشند باقی نخواهد ماند.

مگاسونامی جزیره لاپالما، رخدادی است كه زمین شناسان مدتهاست انتظار آن را می كشند اما نه آنها و نه سایر دانشمندان نتوانسته اند زمان دقیق آن را پیش بینی كنند. اگر چه آنها اعلام كرده اند كه در اصل وقوع این حادثه هیچ شكی ندارند اما در عین حال نیز گفته اند كه قادر به تشخیص تاریخ سقوط صخره ها نیستند و روز موعود ممكن است همین فردا باشد یا شاید هم صدها سال یا هزاران سال دیگر.

این صخره ها برای سقوط تنها نیازمند چند زمین لرزه یا فوران آتشفشانی هستند كه سالهاست با سكوتی مرموز و مرگبار در جوارشان ایستاده است و برای آغاز فوران لحظه شماری می كند. اگر بغض فروخورده این كوه آتشفشانی بشكند بزرگترین فاجعه انسانی تاریخ رخ خواهد داد.

هم چنین در این مستند شمتا سفری به 65 میلیون سال خواهید کرد و در ان خواهید دید که چطور یک مگا سونامی با باد های نزدیک 700 مایل در ساعت 75 درصد از جمعیت روی زمین را محو کرد...

 

 


|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
موضوعات مرتبط: دانلود , آرشیو تصویری , مستند , ,
برچسب‌ها: مستند مگا سونامی , دانلود , دانلود فیلم , فیلم , مستند , دانلود مستند , دانلود فیلم , دانلود فیلم مستند , دانلود رایگان , دانلود مستند جدید , دانلود مستند 2011 , سایت فیلم , سایت فیلم مستند , سایت دانلود , فیلم اموزشی , آموزشی , دانلود فیلم آموزشی ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

bozorgan IT.jpgنام کتاب: زندگینامه بزرگان IT
جمع آوری: محمد علی پور
تعداد صفحات : 23
فرمت: PDF

توضیحات:
کتاب زندگینامه چند تن از بزرگان IT یک کتاب بسیار جالب میباشد که از تولد تا مرگ یا زندگی فعلی بزرگان تکنولوژی و فناوری اطلاعات را جمع آوری نموده است. با خواندن این کتاب براحتی می توانید بزرگان فناوری اطلاعات یا IT را بشناسید.
زندگینامه برخی از اشخاص که در کتاب آمده است:
 


- بیل گیتس
- است من جورج
- مارک کوبان
- فرزاد ناظم
- موریتا آکیو
- استیو جابز
- و ...


|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
موضوعات مرتبط: دانلود , کتاب الکترونیکی , ,
برچسب‌ها: فناوری اطلاعات , کتاب بزرگان it , بهترین های آی تی , بزرگان آی تی , دانلود کتاب آی تی , دانلود کتاب بزرگان IT , زندگینامه استیو جابز , زندگینامه بیل گیتس , زندگینامه بزرگانIT , زندگینامه شاهان فناوری اطلاعات ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح


Dreamveawer.jpg

نام کتاب: آموزش نرم افزار Dreamweaver
نویسنده: نامشخص
فرمت کتاب: PDF
تعداد صفحات: 153

توضیحات:
Dreamveawer نرم افزاری قدرتمند در زمینه طراحی وب می باشد که توسط کمپانی بزرگ ادوبی ساخته شده. دریم ویور در لغت به معنای خیال پرداز یا رویا باف است! آخرین نسخه این نرم افزار تا امروز نسخه Cs5 آن است.شرکت ماکرومدیا در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت ادوبی خریداری شد، و بر همین اساس، این نرم‌افزار نیز اکنون از تولیدات ادوبی به شمار می‌رود. این نرم‌افزار توانست نرم‌افزار فرانت پیج را که محصول مایکروسافت بود در بازار رقابت شکست دهد و بازار نرم‌افزارهای طراحی وب را بسوی خود متمرکز نماید. دریم ویور امکان ویرایش صفحات html , asp , php , aspx , css , js , jsp, cf را داراست و ویرایش این صفحات را با شناخت کلمات کلیدی این زبان‌ها در یک ادیتور مجتمع آسان می‌کند. هم اکنون افزونه‌های بسیاری نیز برای این نرم‌افزار نوشته شده‌است که با نصب آن‌ها بر روی دریم ویور، قدرت این نرم‌افزار دو چندان می‌شود. کتاب زیر شامل آموزش فارسی و جامع این نرم افزار از سطح مقدماتی تا پیشرفته است که گزینه ی بسیار مناسبی برای علاقه مندان به طراحی سایت با این نرم افزار قدرتمند می باشد.
برای دانلود رایگان کتاب به ادامه مطلب مراجعه کنید
 


|
امتیاز مطلب : 89
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
موضوعات مرتبط: دانلود , آموزش , کتاب الکترونیکی , ,
برچسب‌ها: mweaver , کتاب آموزش دریم ویور , آموزش dreamweaver , آموزش دریم ویور , آموزش طراحی سایت با Dreamweaver , دانلود کتاب Dreamweaver , دانلود کتاب آموزش Dreamweaver , دانلود کتاب آموزش دریم ویور , دانلود آموزش دریم ویور , دریم ویور , طراحی سایت با دریم ویور ,
تاریخ : یک شنبه 1 / 11 / 1389
نویسنده : حامد.ح

مجموعه كامل لوح هاي فشرده آموزش زبان انگليسي LANGMaster

مجموعه كامل لوح هاي فشرده آموزش زبان انگليسي LANGMaster



بزرگترين و كاملترين مجموعه آموزش زبان انگليسي در جهان

ده‌ها لوح فشرده آموزش زبان انگليسي به صورت آموزش متقابل رايانه و كاربر

هم اینک شما کاربران ایران میت می توانید قسمت English Elements English Course از این مجموعه عظیم را دریافت کنید.

در صورت استقبال همه ی قسمت های این مجموعه در روی سایت قرار خواهد گرفت.

این مجموعه شامل ویژگی های پیشرفته برای یادگیری، مانند تکنولوژی استفاده شده از طریق آی بی ام، تشخیص گفتار صوتی، روش تکرار جهت یادگیری موثر کلمات جدید، روش کلیک و مشاهده و روش نظر دهی را شامل می شود.

این قسمت از این مجموعه حاوی:

380 ساعت آموزش فشرده
1800 صفحه
1490 تمرین
4،800 جدید لغات و اصطلاحات
2650 تصاویر و عکس

...

 


|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
موضوعات مرتبط: دانلود , آموزش , زبان , ,
برچسب‌ها: لوح هاي فشرده آموزش زبان انگليسي , آموزش زبان انگليسي LANGMaster , دانلود آموزش زبان , اموزش زبان انگلیسی , فیلم آموزش زبان انگلیسی , تمرین آموزش زبان انگلیسی ,

آخرین مطالب

/
این وبلاگ روزانه جدیدترین مطالب را از برترین سایتها و وبلاگهای فارسی زبان که در زمینه آی تی و موضوعات مرتبط با آن فعالیت میکنند را دریافت کرده و منتشر می کند .